Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Ramón mondta ~ novemberi FAKT ~

2009.12.06

Már mondta az egyik tanárunk,
de Ramón most megerősítette,
hogy az iskola egy börtön, vagy
inkább maga a pokol. Főleg a
fizika fakultáció, ahová szenvedni
jöttünk.

Továbbá megismertetett velünk egy
spanyol szóviccet: chorizo, ami
fizikai értelemben felesleges plusz
számolásokat végezni. Hogy is
mondják egy szóval ezt magyarul?
Kérdezte tőlünk spanyolul, majd
magának válaszolt: kolbász.
Szóval ha valaki sok felesleges számolást
csinál, egy szóval mondhatjátok neki ezen
tudás birtokában, hogy kolbászt csinál.
Nem fog senki hülyének nézni.

Magyarázni próbálja nekünk, miért
használjuk inkább a radiant, mint
szög mértékegységét és ne a fokot.
Ennek – mint már megszokhattuk –
igen furcsa módját választotta:
Földönkívüliek érkeznek a Földre,
akik barátságosak, és eszmecserét
folytatnak az emberekkel. Először
mondjuk a számoknál kezdik, egy,
kettő (rajzol egy, majd két pálcika
embert) aztán később rátérnek a
geometriára, és nem fogják tudni
elmagyarázni a földönkívülinek,
hogy miért pont 360 a teljes szög.
Ezért majd mutatják a földönkívülinek
a kört, hogy annak a területe ernégyzetpí,
és ezt meg fogják érteni.

Nagyon fontos, hogy ne csak az agyunkat
edzük fizika fakultáción, hanem a testünket
is. Ezt Ramón nagyon jól tudja.
Éppen ezért bemelegítettünk óra előtt:
a hátsó sorokban föl kellett rakni a székeket
minél gyorsabban.

-          A jóhír: utálom a sulit.

Ha még nem hallottuk volna elégszer,
elmondta most mégegyszer.

Mondja a feladatot megoldó fiúnak spanyolul,
hogy “dibujalo, por favor”, de az csak hegyezi a
fülét, nem hallja, vagy nem érti. Kiáltjuk neki,
hogy rajzolja le. Erre Ramón is megszólal magyarul:
- Rajzold le te píííp.

Van egy lány fakultáción, akit eddig (fél év alatt)
talán 4-szer, 5-ször láttam benn fakton.
- Hiányzik? Az hogy lehet? – lepődik meg Ramón.

Diák:- Dehát ez hülyeség.
Ramón:- ?Que? El seňor profesor dice hülyeség?
(Mi? Hogy amit A tanár úr mondd, az hülyeség?)
De teljesen ilyen “ezt kikérem magamnak”
hangnemben mondja, mintha ő nem is mondana
hülyeségeket. Áh, nem. Soha.

Volt egy feladatunk, hogy ki kellett számolni, hogy
egy repülőnek milyen távolról kell dobnia a segély
csomagot, hogy odaérjen az őslakosokhoz.
Aztán egyszer véletlenül bombát mondott.
Az is vices volt, de mikor az egyik fiú lerajzolta
az ábrát, megdicsérte, hogy rajzolt rá ejtőernyőt is,
(ő nem tette) mert különben tényleg bomba lenne
a segélyből. Pl ha tejet szállítanának, így szétloccsanna,
meg a szilánkok is szanaszéjjel repülnének.
Igazi tejbomba.

Általában Ramón egy x fizikai fogalom tipusait
arab számokkal írja le. Most is valami hasonló
volt, csak kisbetűkkel: i) ii) iii) iv) v)
Mondta a 3.-ra, hogy az nem ííííííííííí (értsd,
kedvencünk magas í hangot énekel sokáig)
Hanem csak III.

R:- “Gagyi indoklás, de hasznos.”

Fuerza elástica fogalmát vettük. Egy hosszú mondat,
a végén: es decir que son contraries bazdmeg.

Egy másik, ezt követő diktálásban megint
előkerült az “es decir” kifejezés, azt hittük,
megint, hogy egy újabb baromság következik,
és nem akartuk leírni, de aztán mégis meggyőzött
minket, hogy írjuk:
- Ez most komoly. (igen, magyarul mondta)

R:- “Es kanyar nehéz”
(Hogy ebben a poént megértsd, kanyar
spanyolul = curva)

A “kanyar nehéz” feladatokon kívül
van még a “durva nehéz” k-val…
Asszem már említettem.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.